loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 855 سه شنبه 19 بهمن 1389 نظرات (0)
مفهوم «جنگنده‌های خیابانی» از اواخر دهه 70میلادی مطرح شد. از آن زمان تا امروز خودروسازان مختلفی سعی کرده اند تا این کانسپت را در تولیداتشان به‌کار گیرند اما هیچ‌یک موفق عمل نکرده‌اند. تا اینکه سه دهه پس از پیدایش این کانسپت، خودروساز پیشتاز سنت آگاتا- یکه تاز سوپراسپرت سازان جهان- لامبورگینی، گاو خشمگین خود را با این مفهوم وارد رزمگاه کرد. این گاو خشمگین، رِبِنتون (Reventon) نام دارد.

http://www.hamshahrimags.com/Images/News/Smal_Pic/22-10-1389/IMAGE634304535334848750.jpg
سایت گروه مجلات همشهری نوشت: در نور آفتاب، خطوط تیز و زوایای شکسته بدنه، بیش از هر زمانی خودنمایی می‌کنند. اگر با مشاهده فقط تصویری کوچک از ربنتون به وجد می‌آیید باید گفت که اگر آن را از نزدیک ببینید، راهی اورژانس خواهید شد! همانند دیگر تولیدات 12 سیلندر لامبورگینی، ربنتون نیز از درهای قیچی مانند سود می‌برد. پس از باز کردن در قیچی مانند ربنتون با محیطی شبیه به کابین یک جنگنده روبه‌رو می‌شوید. ارتفاع بسیار پایین سقف و صندلی گود و تنگ (اصطلاحا به این نوع صندلی‌ها سطلی گفته می‌شود) که تا حد ممکن به سمت عقب متمایل شده است، قصد و هدف این سوپراسپرت را بیان می‌کند!‌ترکیب دو طیف از رنگ طوسی، زیبایی منحصر به فردی را به کابین بخشیده است و شباهت بدون انکاری به کاکپیت جنگنده‌ها پیدا کرده است. کابین‌ترکیبی از فیبر کربن، آلومینیوم، آلکانتارا و چرم است که فقط با نیم نگاهی به تصاویر کابین می‌توانید به کیفیت و دقت ساخت و مونتاژ این خودرو بی‌نظیر پی ببرید. فرمان ضخیم با قسمت صاف پایین برای ارگونومی بهتر، بسیار خوش دست است. پشت فرمان ربنتون، پدال‌های مثبت و منفی تعویض دنده قرار گرفته اند. نشان‌دهنده‌های زیبای ربنتون یکی از وجوه تمایز آن با سوپراسپرت‌های دیگر است. این نشان‌دهنده‌ها که به نشان‌دهنده‌های یک جنگنده شباهت بیشتری دارند تا یک خودرو، در قابی یکپارچه ساخته شده از بلوک آلومینیوم قرار دارند که دور آن روکشی از فیبر کربن کشیده شده است. به جای نشان‌دهنده‌های معمولی سه عدد صفحه نمایش TFT کریستال مایع قرار گرفته که با فشردن یک دکمه می‌توان آن را در یکی از آرایش‌های پیش فرض قرار داد. آرایش اول همان آرایش سنتی دواری است که در تمام خودروها دیده می‌شود. آرایش دوم بیشتر با ظاهر ربنتون همخوانی دارد و جذابیت آن در نحوه نمایش عملکرد پیشرانه و سرعت خودرو است. در این آرایش نمایشگر سمت چپ به دورسنج پیشرانه تعلق دارد که با افزایش دور پیشرانه، خط‌هایی به سمت بالا و داخل نمایان می‌شوند. نمایشگر سمت راست هم یک سرعت سنج دیجیتالی بزرگ است و در وسط یک نشان‌دهنده G-force یا فشار جانبی نصب شده است. مابقی اطلاعات مورد نیاز راننده در اطراف سرعت سنج و دورسنج نمایش داده می‌شوند. خلبان ربنتون می‌تواند تنها با نیم نگاهی به نشان‌دهنده‌ها تمامی اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را به دست آورد. این نشان‌دهنده‌ها با طراحی منحصر به فرد خود بسیار خوانا هستند. همین کانسپتی که لامبورگینی برای طراحی نشان‌دهنده‌ها استفاده کرده‌است در طراحی داشبورد نیز به کار برده است. لامبورگینی این امکان را به خریدار ربنتون می‌دهد که از چند آرایش و‌ترکیب بندی متفاوتی که برای داشبورد و کنسول در نظر گرفته شده است، یکی را به سلیقه خود انتخاب کند.

یک مقایسه

همانند لامبورگینی مورچه‌لاگو LP640، پیشرانه 12 سیلندر 4/6 لیتری تمام آلومینیومی، قلب تپنده این گاو خشمگین است. نیروی محرکه ربنتون می‌تواند ده اسب بخار بیشتر از LP640- یعنی 650 اسب بخار و 487 پوند فوت نیروی گشتاور را در هشت هزار دور در دقیقه- تولید کند. زیربندی ربنتون هم برگرفته از LP640 است. شاسی لوله‌ای از جنس استیل با قطعات فیبر کربنی، سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ با جناغ‌های دوبل، ضربه گیرهای هیدرولیکی تنظیم شونده به صورت الکترونیکی، دیسک‌های بزرگ تهویه شونده مجهز به سیستم ضد بلوکه‌ترمز و... همگی برگرفته از LP640 هستند. برای شروع حرکت با ربنتون متوجه می‌شوید که برخلاف سوپراسپرت‌های رایج بازار، ربنتون فاقد دکمه استارت نیروی محرکه است. بنابراین باید سوئیچ را چرخانده و با فشردن پدال گاز، این گاو خشمگین را به غرش درآورید. با هر بار فشردن پدال گاز، عقربه دور شمار پیشرانه به بالا می‌جهد و برای قرار دادن گیربکس در دنده یک باید پدال مثبت پشت فرمان را به سمت خود فشار دهید و حالا ربنتون آماده حمله است! موقعیت قرارگیری راننده و ارگونومی ربنتون مشابه LP640 است. دید به جلو خوب است ولی دید کناره‌ها و پشت به مراتب محدودتر می‌شود. آینه‌های جانبی بزرگ نیز دید مناسبی از عقب را به راننده ارزانی می‌دارد. یکی از نقاط ضعف سوپراسپرت‌ها، طاقت فرسا بودن رانندگی با آنها در سرعت‌های پایین است. اما ربنتون به یاری سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و پیشرانه 12 سیلندر رام شدنی، چنین ضعفی را ندارد. ارتفاع کم دماغه از سطح زمین می‌تواند در بسیاری موارد و به‌خصوص رانندگی در سراشیبی‌ها مشکل ساز شود. اما می‌توان به یاری یک دکمه و با استفاده از سیستم بالا برنده دماغه، ارتفاع کاپوت ربنتون را از سطح زمین اندکی بالا آورد.

وقتی که گاز می‌دهید

اگر پشت فرمان یک ربنتون بنشینید‌ترجیح خواهید داد تا از عابران پیاده دوری کنید چراکه آنها از شدت هیجان با چهره متعجب به سمت ربنتون هجوم می‌آورند تا آن را لمس کنند! پیشرانه ربنتون از دور 4500 به بالا شخصیتی کاملأ متفاوت را از خود نشان می‌دهد. با فشردن پدال گاز، پیشرانه به سرعت دور می‌گیرد و صدای طنین انداز پیشرانه در دورهای بالا، گوش‌های راننده و سرنشین کناری را که در صندلی سطلی خود جمع شده اند، نوازش می‌کند. در این زمان است که عقربه دورشمار پیشرانه آنی به عدد هشت‌‌هزار می‌چسبد. فرمان ربنتون سبک و واکنش پذیر است و به سرعت می‌پیچد. سواری آن نیز آرام و راحت است و حتی در سطوح ناهموار و دارای برجستگی یا فرورفتگی نیز آسایش سرنشینان خود را سلب نمی کند. پس از پیمودن تنها چند پیچ تند، متوجه می‌شوید که ربنتون پایداری و چسبندگی LP640 را به سطح جاده ندارد. هنگام خارج شدن از پیچ‌های تند، عقب ربنتون کمی بازی می‌کند. عملکرد و واکنش ربنتون در سرعت‌های بالا نامشخص است چراکه هنوز هیچ نشریه و برنامه تلویزیونی‌ای اجازه نیافته تا ربنتون 4/1 میلیون دلاری را تا مرز محدودیت‌هایش بیازماید. اما با توجه به بهره بردن از مشخصات فنی مشترک با LP640 می‌توان سرعت و پایداری مشابهی را برای آن پیش بینی کرد.

فراموش‌اش کنید

رانندگی با ربنتون لذت بخش و مهیج است ولی این ظاهر نامتعارف و فضایی ربنتون است که بیش از هر چیزی شما را جذب خود می‌کند. ربنتون را از نظر فنی می‌توان با بوگاتی ویرون یا مکلارن F1 مقایسه کرد؛ اگرچه شتاب و سرعت آنها را ندارد ولی جذابیت ظاهری ربنتون دوبرابر آنهاست. لامبورگینی‌ها همیشه استثنایی و متفاوت بوده‌اند و ربنتون نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ خارق‌العاده، منحصر به فرد و بی شباهت به هر سوپراسپرتی. به گفته دوستداران خودرو، این گاو ایتالیایی مو بر تن هر بیننده و رهگذری راست می‌کند و آنها را به وجد می‌آورد. اگر احساس می‌کنید به ربنتون علاقه‌مند شده‌اید باید آن را فراموش کنید؛ چراکه تمامی 20 دستگاه کوپه و 20 دستگاه روباز آن به فروش رفته‌است.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 199
  • افراد آنلاین : 133
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 1479
  • آی پی دیروز : 1135
  • بازدید امروز : 31,888
  • باردید دیروز : 46,052
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 142,364
  • بازدید ماه : 907,132
  • بازدید سال : 1,895,998
  • بازدید کلی : 33,749,202
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل